Blog

Jak napisać ogłoszenie o pracę ?

Nie człowiek szuka pracy, a praca szuka człowieka. Tak wygląda aktualna sytuacja na rynku pracy. Zapotrzebowanie na specjalistów rośnie, a to zmusza pracodawców, aby tworzenie ogłoszeń o pracę stało się częścią procesu marketingu firmy. Jak więc skonstruować ogłoszenie, które nie tylko przyciągnie wzrok kandydata, ale również zachęci go do wysłania aplikacji? Odpowiedź na te pytanie znajdziesz w artykule naszego specjalisty. Zapraszamy do lektury.

Zatrudnianie nowych pracowników to nic prostego. Mogą przynieść firmie wymierne korzyści w stosunkowo krótkim czasie, ale mogą też przynieść straty finansowe i wizerunkowe. Pisanie ogłoszenia o pracę można więc traktować jako część większego projektu, a samo konstruowanie ogłoszenia można podzielić na konkretne etapy.

Przede wszystkim musisz odpowiedzieć sobie na dwa pytania - czy nowy pracownik jest Ci naprawdę potrzebny i czego od niego oczekujesz? Oczywiście przemyśl to sobie na spokojnie, ale jeżeli nie będziesz w stanie znaleźć dobrych odpowiedzi, może warto się wstrzymać.

Jeżeli szukasz specjalisty, to pewnie wyobrażasz go sobie jako człowieka doświadczonego i pewnego swojej wiedzy. Tak też sformułuj treść ogłoszenia. Konkretnie, ale z zachowaniem wymaganych form narracji, a nawet storytellingu w ujęciu marketingowym. Przekaż wartości firmy i krótką wizję rozwoju. Pamiętaj, że swoje ogłoszenie kierujesz do człowieka. Stanowisko, na które szukasz pracownika, powinno być opisane krótko i przede wszystkim zawierać cel pracy. Napisz więc jak będzie wyglądał normalny dzień. Dodaj, czy jest to praca w biurze z rzadkimi wyjazdami, czy raczej częstsze życie w podróży. To dla wielu kandydatów może być bardzo istotnym elementem przy podejmowaniu decyzji o wysłaniu swojego zgłoszenia. Wymagania wypisz w kilku punktach i sformułuj je tak, aby nieodpowiedni kandydat rozumiał, na jego aplikację jest jeszcze za wcześnie, bo brak mu doświadczenia, odpowiedniej wiedzy lub wymaganych uprawnień. Możesz również dodać, że mile widziane są pewne dodatkowe umiejętności, ale nie są konieczne, aby móc ubiegać się o dane stanowisko.

Nawiązując do wstępu tego tekstu, to praca szuka specjalisty, dlatego ważne jest, co będziesz oferował nowemu pracownikowi. Zarobki są ważne, ale często nie najważniejsze. Informacja o 2 tys. złotych pensji podstawowej plus premie, to tak naprawdę żadna informacja. Wynika z niej, że niewiele robiąc, pracownik ma zagwarantowane 2 tysiące złotych i może być z tego zadowolony. Jednak Ty szukasz bardziej ambitnych pracowników, a Ci ambitni pracownicy chcą więcej zarabiać. Napisz więc, ile można u Ciebie zarobić. Nie ma sensu pisać też o wyżyłowanych progach premiowych, które są do osiągnięcia tylko na kalkulatorze. Poza tym kandydat z doświadczeniem sam będzie wiedział, ile mniej więcej będzie w stanie zarobić w Twojej firmie. Dodatkowe bonusy zależą od polityki Twojej firmy, ale na pewno mile widziane będą świadczenia zdrowotne, ubezpieczenie, karta sportowa, a na wybranych stanowiskach kartą przetargową może być służbowy samochód do użytku prywatnego lub zwrot kosztów dojazdu do pracy.

Ogłoszenie o pracę na służyć przede wszystkim Tobie i Twojej firmie. Pisząc je pamiętaj o naszych wskazówkach, ale miej na uwadze, że finalna konstrukcja musi być zgodna z prawdą, nieprzesadzona i skłaniająca się w stronę wyselekcjonowanych osób.